در این مطلب ما به بررسی انتخاب کانسیلر مناسب بر اساس رنگ پوست پرداختیم. کانسیلر ها یکی از انواع لوازم آرایشی هستند که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. کانسیلرها, در ابتدا به منظور رفع نواقص پوستی و زیرسازی آرایش ساخته شدند ولی بعد از گذشت مدتی توانستند قابلیت های دیگر خود را نیز نشان دهند. این وسیله آرایشی کاربرهای زیادی دارند که در ادامه قصد داریم به آن ها بپردازیم.

کانسیلرها دارای انواع مختلفی هستند که افراد باید با توجه به پوست خود, رنگ مناسب را تهیه نمایند. امروزه بسیاری از افراد با مشکلاتی در زمان خرید این وسیله آرایشی مناسب مواجه می شوند. با ما همراه باشید تا در ادامه این مطلب به شما در انتخاب کانسیلر مناسب پوست خود راهنمایی کنیم.

 

همچنین بخوانید: خرید و قیمت محصولات برند شیگلم

 

کانسیلر چیست؟

پیش از انتخاب کانسیلر مناسب بر اساس رنگ پوست بهتر است با آن آشنا شوید. یکی از وسایل لوازم آرایشی می باشد که به صورت کرم پودرهای فشرده تولید می شوند و می توانند به خوبی تیرگی, جای لک, جای جوش, قرمزی و چین و چروک پوست را بپوشانند. تفاوت کانسیلر با کرم پودر این است که دارای غلظت و کاور بالاتری می باشد. کانسیلرها را می توان قبل و بعد از کرم پودر استفاده کرد.

 

کانسیلر مناسب بر اساس رنگ پوست

 

بررسی کاربردهای کانسیلر

کانسیلر دارای کاربردهای زیادی است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت:

اغلب افراد به دلایل مختلفی ممکن است دچار کبودی زیر چشم شوند. برای پوشاندن این تیرگی ها استفاده از کانسیلر توصیه می شود.

از کاربردهای دیگر کانسیلر می توان به حجم بخشیدن به مژه ها اشاره کرد. اگر مژه های کم پشتی دارید قبل از ریمل زدن با براش این وسیله آرایشی, مقداری کانسیلر به مژه هایتان بزنید و صبر کنید تا خشک شود سپس روی آن ریمل بزنید. در این صورت شاهد مژه هایی زیبا و حجیم خواهید بود.

برای اینکه دوام رژ لب تان افزایش یابد و هر جا که می روید رژ لب را با خود نبرید می توانید از کانسیلر استفاده کنید. کانسیلر روی لب مانند پرایمرعمل می کند. قبل از استفاده از این وسیله باید لب های خود را با نرم کننده مرطوب کنید. زدن کانسیلر بر روی خط لب نیز می تواند زیبایی بیشتری به لب های شما ببخشد.

برای حالت دادن به ابروها نیز می توانید از این وسیله آرایشی استفاده کنید. در واقع کانسیلر به عنوان پاک کننده در اطراف ابروهایتان عمل می کند.

یکی از کاربردهای دیگر این وسیله آرایشی, پوشاندن خطاهای آرایش است. یکی از این خطاها کشیدن خط چشم به صورت نامتقارن است که برای مرتب کردن خط چشم می توانید از کانسیلر استفاده کنید.

برای کانتور کردن صورت نیز می توانید از کانسیلر مناسب استفاده کنید. برای کانتورینگ صورت به کانسیلرهای روشن, تیره و رنگ طبیعی پوست نیاز دارید.

برای از بین بردن قرمزی های اطراف بینی نیز می توانید قبل از زدن کرم پودر از کانسیلر استفاده کنید.

از کانسیلرها می توانید به عنوان پرایمر سایه نیز استفاده کنید. کانسیلر ماندگاری سایه را بالا می برد.

مهم ترین کاربرد کانسیلر پوشاندن لک و جوش های صورت است.

برای هایلایت کردن صورت نیز می توانید از کانسیلر استفاده کنید. کانسیلر باید یک یا دو درجه روشن تر از رنگ پوست شما باشد. از کانسیلر می توانید برای زیبا تر کردن گوشه های داخلی چشم, زیر استخوان ابرو, روی استخوان بینی و بالای لب صورت استفاده کنید.

 

کانسیلر مناسب بر اساس رنگ پوست

 

بخوانید: محصولات برند دکتر اسکین

 

چگونه کانسیلر مناسب پوست خود را خریداری کنیم؟

در انتخاب کانسیلر مناسب پوست خود باید به عوامل مختلفی مثل نوع کانسیلر, نوع پوست, نواقص پوستی و…. توجه کنید. در ادامه نکات مهمی که در هنگام خرید کانسیلر باید به آن توجه داشته باشید را بررسی می کنیم:

توجه به نوع پوست

هر پوستی با توجه به بافتی که دارد, نیازهای متفاوتی نیز خواهد داشت. کانسیلر ها مستقیما با پوست ارتباط دارند و می توانند سلامت و زیبایی پوست را تحت تاثیر قرار بدهند. بنابراین باید کانسیلری را خریداری کنید تا نیازهای پوست شما را برطرف کند. استفاده از کانسیلر نامناسب می تواند مشکلاتی را برای پوست شما ایجاد کند.

تست کانسیلر

قبل از اینکه از کانسیلر استفاده کنید بهتر است آن را در پشت دستتان آزمایش نمایید. اگر بعد از یک شبانه روز هیچ حساسیتی ایجاد نکرد, می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید. کانسیلر ها برندهای مختلفی دارند و حتی بهترین برندها نیز بهتر است تست شوند چون ممکن است حساسیت ایجاد کنند.

در نظر گرفتن نیازها و نواقص پوستی

بعد از اینکه جنس و بافت پوست خود را مشخص کردید باید نیازهای پوستی خود را بفهمید. بسیاری از افراد برای پوشاندن جوش, آکنه و لکه های پوستی از کانسیلر استفاده می کنند.

در گذشته از پنکیک برای پوشاندن جوش و آکنه استفاده می کردند ولی پنکیک قابلیت پوشاندن تمامی مشکلات پوستی را نداشت. کانسیلرها بعد ها جایگزین مناسبی برای پنکیک شدند. کانسیلر ها توانایی بالایی در پوشاندن تمامی مشکلاتی پوستی دارند. البته هر کانسیلری دارای کاربرد خاصی می باشد.

 

کانسیلر مناسب بر اساس رنگ پوست

 

آشنا شوید با: محصولات برند نیتروژنا

 

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی انتخاب کانسیلر مناسب بر اساس رنگ پوست پرداختیم. امروزه برای انجام دادن میکاپ های بدون نقص و زیبا از کانسیلر استفاده می کنند. قبل از خرید این وسیله آرایشی باید نوع پوست خود را در نظر بگیرید و نکاتی را مد نظر قرار دهید. در این مقاله نکات مهمی در مورد خرید کانسیلر مناسب برای انواع پوست ذکر کردیم. بنابراین قبل از خرید کانسیلر توصیه می کنیم این مطلب را با دقت بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *