کاربرد فیس واش چیست؟ معمولا پوست صورت به دلیل اینکه مانند سایر اعضای بدن پوشانده نمی شود. بسیار حساس است و در معرض خطر آلودگی ها قرار دارد. به همین دلیل بیشتر مردم بخصوص خانم ها به حفظ زیبایی و شادابی صورت خود بسیار اهمیت می دهند. یکی از روش های حفظ شادابی پوست صورت, شست و شوی هر روزه صورت با یک فیس واش مناسب است.

فیس واش محصولی است که می تواند اعماق پوست و منافذ روی پوست را از آلودگی ها, مواد تجزیه شده, عرق و آرایش هایی که روی پوست مانده پاکسازی کند. در این مقاله به طور مفصل تر با مزایا و کاربردهای فیس واش مناسب آشنا می شویم و به شما کمک می کنیم تا فیس واش مناسب پوست خود را بیابید.

 

کاربرد فیس واش

 

همچنین بخوانید: محصولات بهداشتی وایت اسپا

 

مزایای استفاده از فیس واش برای پوست صورت

پس از توضیح کاربرد فیس واش  نوبت به مزایای آن می رسد. استفاده از یک فیس واش مناسب برای صورت می تواند مزایای زیادی داشته باشد:

انواع فیس واش

شوینده های صورت دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به طور کامل آنها را بررسی خواهیم کرد:

ژل شست و شوی صورت برای افرادی که پوست حساس, چرب و آکنه دارند بسیار محصول مناسبی است. ژل شست و شو شفاف است, روی پوست می لغزد و آلودگی ها را از روی پوست پاک می کند. توصیه می شود از ژل شست و شوی صورت ویتامین C استفاده کنید تا چربی طبیعی پوستتان از بین نرود.

کرم شست و شوی صورت غلیظ است و دارای مرطوب کننده هایی مثل شیر و عسل می باشد. کرم های شست و شوی صورت علاوه بر اینکه می توانند پوست را به طور کامل از آلودگی ها پاک کنند, آب رسانی کامل پوست را نیز انجام می دهند. استفاده از کرم های شست و شوی صورت برای افرادی که پوست خشک دارند مناسب است. همچنین می تواند آرایش روی پوست را هم به خوبی پاک کند.

فوم شست و شوی صورت برای افرادی که پوست مختلط دارند بسیار مناسب است و بین فیس واش های ژلی و کرمی قرار دارد. استفاده از این فوم ها برای از بین بردن آلودگی ها و کثیفی های پوست مناسب است و به پوست شما احساس تازگی و لطافت می بخشد. پیشنهاد می کنیم بعد از شستن صورت با فوم شست و شو حتما از مرطوب کننده استفاده کنید, چرا که فوم ها چربی های ضروری پوست را از بین می برند.

پن های شوینده صورت از نظر ظاهری شبیه صابون هستند ولی فرق آنها با صابون این است که PH پن ها برای پوست مناسب تر است. استفاده از پن ها برای انواع پوست صورت, چرب, مختلط, خشک, آکنه ای و نرمال مناسب است. برخی از پن ها نیز می توانند آکنه و التهاب پوست را کاهش دهند.

یکی دیگر از محصولات مناسب شست و شوی صورت, روغن های شست و شو هستند. این روغن ها بدون اینکه چربی طبیعی صورت را از بین ببرند, با از بین بردن سلول های مرده پوست, صورت را از انواع آلودگی ها پاک می کنند. استفاده از این روغن ها برای افرادی که پوست خشک دارند مناسب است.

 

کاربرد فیس واش

 

ویژگی های بهترین فیس واش چیست؟

امروزه محصولات مراقبتی زیادی در بازار وجود دارند که هر کدام دارای یک سری خاصیت ها و ویژگی ها هستند. تنوع بالای این محصولات مراقبتی, سردرگمی افراد را در هنگام خرید بیشتر می کند. توصیه می کنیم برای خرید فیس واش, تمامی برندهای موجود در بازار را بررسی کرده و در نهایت فیس واش مناسب پوست خود را تهیه نمایید. به طور کلی یک فیس واش خوب باید ویژگی های زیر را داشته باشد:

برای خرید انواع فیس واش و محصولات دیگر مراقبتی پوست باید دقت زیادی داشته باشید و از بین برندهای محبوب در بازار یکی را انتخاب نمایید. امروه به دلیل افزایش تنوع این برندها, انتخاب برای مردم سخت تر شده است ولی شما می توانید برای اطلاع از قیمت و خرید محصولات گارنیر اصل و خرید محصولات برند نیتروژنا و…. به سایت قاسمی کالا مراجعه نمایید

فیس واش ها دارای چه ترکیباتی هستند؟

در فیس واش ها ترکیباتی به کار رفته اند که به حفظ شادابی و جوانسازی پوست کمک کرده و پوست را از انواع آلودگی ها پاک می کنند. البته ممکن است این ترکیبات در برندهای مختلف, متفاوت باشند ولی ما در زیر به لیستی از این ترکیبات که معمولا در تمامی فیس واش ها به کار رفته اند اشاره می کنیم:

روش استفاده از فیس واش

بعد از اینکه با کاربرد فیس واش آشنا شده و سپس فیس واش مناسب پوست خود را خریداری کردید باید حتما طریقه استفاده از آن را نیز بدانید تا به نتیجه ی مطلوبی برسید. در این بخش درباره نحوه استفاده از فیس واش شما را راهنمایی می کنیم:

  1. اول از همه باید دست های خود را به خوبی بشویید.
  2. سپس صورت خود را با آب ولرم خیس کنید.
  3. مقداری از فیس واش مورد نظر را روی انگشت خود بریزید و به صورت دورانی روی پوست صورت ماساژ دهید به طوری که تمامی قسمت های پوست صورت را پوشش دهد.
  4. پوست صورت را کمی ماساژ دهید تا آلودگی ها به طور کامل پاک شوند سپس صورت را با آب ولرم بشویید.

توصیه می کنیم روزانه دو بار, یک بار صبح بعد از بیدار شدن از خواب تا چربی های روی صورت پاک شود و بار دیگر در شب قبل از خواب تا آلودگی های روی پوست به طور کامل پاک شود,  از فیس واش استفاده کنید.

 

کاربرد فیس واش

 

بخوانید: خرید و قیمت محصولات برند شیگلم

 

نتیجه گیری نهایی

در این مطلب کاربرد فیس واش را بررسی کردیم. حفظ لطافت و زیبایی پوست صورت یکی از دغدغه های اکثر مردم است. انواع آلودگی ها, آرایشی که به مدت زیادی روی پوست صورت بماند و….. از مهم ترین دلایل ایجاد آکنه, لک و غیره است. برای پاک کردن این آلودگی ها و پاکسازی عمیق پوست صورت بهتر است استفاده از یک فیس واش مناسب را در روتین پوستی خود قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *