فواید کرم مرطوب کننده پوست چیست؟ احتمالاً همه درباره فواید مرطوب کردن پوست شنیده‌اند و اظهارات سازنده مبنی بر اینکه کرم از 50٪ یا حتی 80٪ آب تشکیل شده است را می‌دانند. آیا واقعا مرطوب کننده‌ها ضروری هستند؟ شاید بهتر است فقط بیشتر آب بخوریم. در این مورد سوالات زیادی وجود دارد که ما ضمن پاسخ دادن به آن‌ها سعی کرده ایم فواید کرم مرطوب کننده پوست را نیز در این مطلب به شما توضیح دهیم.

 

همچنین بخوانید: محصولات اورجینال کوزارکس

 

مرطوب‌کننده برای چیست؟

مرطوب‌کننده‌ها مانند ضد آفتاب کرمی‌توبوکو برای مبارزه با یک مشکل پوستی، نه یک مشکل زیبایی و همچنین کم‌آبی درم طراحی شده‌اند. علائم کمبود رطوبت در پوست ممکن است شامل پوسته‌پوسته شدن، احساس سفتی و ظاهر شدن چین و چروک‌های موقت صورت باشد. این چین و چروک‌ها با چروک‌های دائمی متفاوت هستند؛ زیرا پس از استفاده از یک مرطوب‌کننده مناسب ناپدید می‌شوند.

کاهش سطح رطوبت در پوست ممکن است نتیجه رژیم نامناسب، کمبود آب در بدن و قرار گرفتن در معرض باد سرد خشک باشد. اپیدرم هم از خشک شدن هوا توسط گرمایش مرکزی در آپارتمان‌های ما و هم از هوای خشک رنج می‌برد. به طور کلی، برای زنان ساکن در شهرهای مدرن، محافظت از پوست خود در برابر کم‌آبی بدون استفاده از لوازم آرایشی خاص ممکن نیست.

 

فواید کرم مرطوب کننده پوست

 

فواید کرم مرطوب کننده

کرم مرطوب‌کننده که در کیف آرایشی شما قرار گرفته است چه فوایدی دارد و به دلیل کدام مزیت‌های آن است که متخصصین پوست استفاده از این محصول را توصیه می‌کنند؟ مهم‌ترین فواید کرم‌های مرطوب‌کننده برای بدن عبارت‌اند از:

چه زمانی مرطوب‌کننده برای شما مضر است؟

مرطوب‌کننده زمانی که بیش از حد و بدون کنترل استفاده شود، ضرر دارد. برخی از اجزای مرطوب‌کننده نیز برای پوست مضر هستند؛ به ویژه سیلیکون‌ها که اغلب در محصولات ارزان قیمت موجود است و فیلمی ایجاد می‌کند که رطوبت را در داخل اپیدرم حفظ می‌کند. سیلیکون‌ها در واقع احساس نرمی و لطافت را روی پوست ایجاد می‌کنند؛ اما آنها همچنین در منافذ مسدود می‌شوند و باعث آلودگی می‌شوند.

تعادل پروتئین‌ها، آب و چربی در پوست به هم می‌خورد و باعث می‌شود پوست حساس‌تر شود، واکنش فعالی به تأثیرات خارجی نشان دهد و حتی خسته‌تر و خشک‌تر از حد معمول به نظر برسد. در چنین حالتی به طور متوقف استفاده از مرطوب‌کننده را متوقف کرده، آب کافی بنوشید، صورت خود را با آب میسلار بشویید (حداقل به پاک‌کننده‌های بدون سولفات بروید) و سعی کنید پوست خود را در معرض تأثیرات تهاجمی قرار ندهید.

 

فواید کرم مرطوب کننده پوست

 

 

بخوانید: خرید و قیمت محصولات برند دکتر اسکین

 

ویژگی‌های مرطوب‌کننده مناسب

اگر شما در یک آب و هوای خشک و سرد  زندگی می‌کنید یا این که به طور کلی پوست خشک و دهیدراته دارید، باید حتمأ یک مرطوب‌کننده مناسب پوست خود را داشته باشید. اما آیا می‌دانید منظور از مرطوب‌کننده مناسب چیست و چنین محصولی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ یک مرطوب‌کننده ایده‌آل باید معیارهای زیر را داشته باشد:

اجزایی که به پر شدن سلول‌های پوست با رطوبت کمک می‌کنند عبارت‌اند از اسید هیالورونیک، اوره، گلیسیرین، گلیکولیک و اسیدهای آلفا هیدروکسی لاکتیک. نحوه و زمان استفاده از کرم نیز مهم است. بلافاصله پس از شستشو، قبل از اینکه زمان خشک شدن داشته باشد، آن را روی پوست مرطوب پخش کنید.

سخن پایانی

در این مطلب به فواید کرم مرطوب کننده پوست اشاره شد. انتخاب مرطوب‌کننده به صورت تصادفی، بدون در نظر گرفتن نوع پوست شما، چندان محتاطانه نیست. به خصوص وقتی صحبت از محصولات حرفه‌ای با محتوای بالای مواد فعال باشد. یک کرم ارزان چندان فایده‌ای ندارد.  بهتر است انتخاب کرم و خرید محصولات آرایشی و پوستی باباریا با توجه به نوع پوست خود را به افراد حرفه‌ای بسپارید. متخصص زیبایی وضعیت پوست شما را به دقت ارزیابی می‌کند و محصولی را انتخاب می‌کند که کاملاً مناسب شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *