خواص ماسک ورقه ای چیست؟ یکی از روش های مفید و موثر برای تقویت پوست استفاده از ماسک های ورقه ای است. اگر میخواهید سلامت و شادابی بیشتری را به پوست خود ببخشید می توانید از انواع ماسک های ورقه ای استفاده نمایید. مثلا ماسک ورقه ای دور چشم, چین و چروک اطراف چشم را کاهش می دهد و آبرسانی فوق العاده ای را انجام می دهد.

در ادامه به بررسی بیشتر ماسک ورقه ای و ذکر خواص آن ها خواهیم پرداخت. پس در ادامه با ما همراه باشید.

ماسک ورقه ای چیست؟

ماسک های ورقه ای جنسی مانند پنبه دارند و سطح داخلی آنها آغشته با مواد سرم مانندی است. این ماسک های ورقه ای شبیه فرم صورت هستند که قسمت چشم, بینی و لب آن باز است. ماسک های ورقه ای برای جذب مواد مغذی بیشتر و ایجاد لطافت روی پوست گذاشته می شوند.

یکی از مزایای ماسک های ورقه ای این است که بعد از استفاده از آنها نیاز به تمیزکاری نخواهید داشت. همچنین برداشتن ماسک های ورقه ای از روی صورت بسیار آسان است و برخلاف ماسک های دیگر احتیاج به شستن با آب ندارد.

 

خواص ماسک ورقه ای

 

همچنین بخوانید: محصولات برند دکتر اسکین

 

فواید استفاده از ماسک های ورقه ای

همانطور که گفتیم ماسک های ورقه ای به دلیل خواص ویژه ای که برای پوست صورت دارند, یکی از کاربردی ترین و پرتقاضا ترین محصولاتی هستند که در روتین پوستی مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه به طور کامل هر یک از این خواص را بررسی خواهیم کرد:

در طول روز انواع باکتری ها, قارچ ها و میکروب ها روی پوست صورت می نشینند و باعث کدر شدن پوست و ایجاد لکه ها و جوش های پوستی می شوند. استفاده از یک روتین پوستی مناسب و ماسک های ورقه ای در طول روز پوست را از هرگونه آلودگی پاک کرده و حس شادابی بیشتری را به آن می بخشد.

یکی دیگر از فواید استفاده از ماسک های ورقه ای, آبرسانی پوست و حفظ رطوبت آن است. اگر شما همواره از ماسک های ورقه ای استفاده کنید دچار خشکی پوست نمی شوید.

به دلیلی خاصیت آبرسانی که ماسک های ورقه ای دارند, به مرور زمان چین و چروک پوستی را نیز کاهش می دهند که این امر به جوان تر شدن پوست کمک می کند.

ماسک های ورقه ای به دلیل اینکه می توانند پوست را از انواع میکروب ها و باکتری ها پاک کنند و از ایجاد لکه ها و جوش های پوستی جلوگیری کنند, به شفاف تر شدن و روشن تر شدن پوست نیز کمک می کنند.

ماسک های ورقه ای به دلیل آبرسانی پوست, روشن تر و شفاف تر شدن پوست و کاهش چین و چروک به جوان تر به نظر رسیدن افراد نیز کمک می کنند.

چربی های روی پوست می توانند باعث ایجاد جوش و لکه های پوستی شوند و از ظاهر زیبای پوست بکاهند. برخی از ماسک های ورقه ای دارای خاصیت ضد چربی هستند و شما با استفاده از آنها می توانید چربی پوست را کاهش داده و از ایجاد لک و جوش جلوگیری کنید.

برخی از ماسک های ورقه ای دارای خاصیت ضد تیرگی صورت, بینی, زیر چشم و….. هستند. با استفاده از این ماسک های ورقه ای می توانید تیرگی های موجود روی نقاط صورت خود را کاهش داده و به یکدست شدن صورتتان کمک کنید.

یکی دیگر از فواید استفاده از ماسک های ورقه ای مسدود کردن منافذ باز صورت است. استفاده از ماسک‌های ورقه‌ای می‌تواند منافذ باز پوست را مسدود کرده و به تصفیه پوست کمک کند. این نوع ماسک‌ها غالبا شامل مواد مختلفی مانند اسیدهای آلفا هیدروکسی، هیالورونیک اسید، عصاره‌های گیاهی و ویتامین‌ها هستند که با نفوذ عمیق به پوست، کمک به تمیز کردن منافذ باز می‌کنند و به بهبود تظاهرات جوش‌ها و لکه‌های پوستی کمک می‌کنند.

برخی ماسک های ورقه ای مانند ماسک عصاره گل یا سیب زمینی و شیر به کاهش التهابات پوستی, کاهش ورم و پف صورت کمک می کنند. ماسک‌های ورقه‌ای با عصاره گل یا مواد طبیعی دیگر می‌توانند به کاهش التهابات پوستی، ورم و پف صورت کمک کنند. این نوع ماسک‌ها معمولا حاوی مواد ضدالتهاب، آنتی‌اکسیدان و مرطوب‌کننده هستند که به پوست کمک می‌کنند تا آرامش پیدا کرده و از علائم التهابی و تحریکی مانند قرمزی و تورم جلوگیری کنند.

 

خواص ماسک ورقه ای

 

بخوانید: محصولات اورجینال کوزارکس

 

مراحل استفاده از ماسک های ورقه ای

برای استفاده از ماسک های ورقه ای و رسیدن به نتیجه مطلوب باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. صورت خود را بشویید: استفاده از ماسک های ورقه ای روی پوست کثیف فایده ای ندارد و قبل از استفاده از آنها باید حتما پوست صورت خود را تمیز کنید.
  2. ماسک را روی صورت قرار دهید: بعد از شستن صورت, ماسک را با احتیاط باز کرده و محل قرار گیری چشم ها, بینی و لب را پیدا کنید و ماسک را به درستی روی صورت خود تنظیم کنید به طوری که تمامی قسمت ها را بپوشاند.
  3. بعد از گذاشتن ماسک ورقه ای بهتر است 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا مواد مغذی به خوبی جذب پوست شوند.
  4. ماسک را برداشته و پوست خود را ماساژ دهید: ماسک را با دقت بردارید و صورت را ماساژ دهید تا مواد مغذی کامل جذب پوست شوند. لازم نیست در ادامه صورت خود را بشویید.

چگونه ماسک ورقه ای مناسب را انتخاب نماییم؟

قبل از خرید ماسک های ورقه ای باید حتما پوست خود را بررسی نمایید. سپس با توجه به نوع پوست خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای پوست های چرب بهتر است از ماسک های ورقه ای ضد چربی استفاده کنید. تا از ایجاد جوش و لکه های پوستی نیز جلوگیری شود.

اگر پوست خشکی دارید بهتر است از ماسک های ورقه ای حاوی آلوئه ورا, گلیسیرین, سرامید یا پپتید استفاده کنید. تا عمل آبرسانی به پوست را به خوبی انجام دهند.

زمانی که پوست شما مدت زیادی در معرض نور خورشید قرار می گیرد باعث ایجاد التهابات و خشکی می شود. در این شرایط نیز استفاده از ماسک های ورقه ای بخصوص ماسک حاوی آلوئه ورا انتخاب بسیار خوبی است.

برای تهیه محصولات مراقبتی پوست خود مانند خرید اینترنتی محصولات لورال اصل و… می توانید به سایت ما مراجعه کنید.

 

خواص ماسک ورقه ای

 

نتیجه گیری

در این مطلب به بررسی خواص ماسک ورقه ای پرداختیم و خواص استفاده از آن را نیز ذکر کردیم. شما باید بعد از بررسی پوست خود, برندهای موجود در بازار را بررسی کرده و ماسک ورقه ای مناسب پوست خود را تهیه کنید.

برای خریدی به صرفه بهتر است به فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید. به عنوان مثال بهترین فروشگاه لوازم آرایشی قشم قاسمی کالا است. که ارائه دهنده تمامی محصولات آرایشی و مراقبتی با بهترین کیفیت و قیمت مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *