در این مطلب بهترین کرم ضد آفتاب در دوران بارداری را بررسی می کنیم. پوست صورت در طول بارداری دچار تغییراتی می شود و نسبت به برخی مواد واکنش نشان می دهد. این دوره برای خانم ها حساسیت های خاص خود را به همراه دارد و باید بیشتر از هر وقتی مراقب پوست خود باشند. بهتر است در این دوران به سراغ ضد آفتاب های مناسب برای دوران بارداری بروند که فاقد مواد شیمیایی و مضر باشد ,تا از بروز مشکلات پوستی جلوگیری کنند.

باید بدانیم محصولاتی که روی پوست استفاده می شوند می توانند از این طریق جذب بدن شوند پس انتخاب یک ضد آفتاب خوب اهمیت بالایی دارد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا از اهمیت استفاده از کرم ضد آفتاب و….آگاه شوید.

 در دوران بارداری از چه ضد آفتابی استفاده کنیم؟

همانطور که گفتیم در دوران بار داری پوست به شدت حساس میشود پس باید در خرید کرم ضد افتاب دقت کنیم. موارد زیر به شما در این زمینه کمک می کند:

خرید محصولات گارنیر اصل یکی از بهترین گزینه ها برای خانم های باردار می باشد.

 

بهترین کرم ضد آفتاب در دوران بارداری

 

اهمیت استفاده از ضد آفتاب های دوران بارداری

بانوان در بارداری دچار اختلالات شایعی مانند خارش در پوست و کهیر می شوند . شاید یکی از دلایل بروز چنین آلرژی هایی ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن باشد. به طور کلی نمی توان جلوی بروز این گونه آلرژی ها را گرفت اما با رعایت برخی نکات می توان تا حدی از بروز آن ها پیشگیری کرد. پس سعی کنید محصولات آرایشی ضد التهاب و حساسیت مانند محصولات برند دکتر اسکین استفاده نمایید.

جلوگیری از ترک پوستی در بارداری

یکی از مشکلات رایج در دوران بارداری ایجاد ترک پوستی است که می توان با روش هایی از آن جلوگیری کرد. ضد آفتاب دارای عناصری است که می توان از آن ترک پوستی جلوگیری کرد. در ادامه این در مورد این عناصصر توضیحاتی را ذکر کرده ایم:

uvb با سوزاندن پوست باعث ایجاد سرطان های مختلف پوستی و uva  باعث پیر شدن پوست می شود.  شما باید از ضد آفتابی استفاده کنید که فاقد مواد شیمیایی مانند پارابن و حاوی اکسی روی فعال باشد.

درجه spf  می تواند میزان اثر گذاری کرم ضد آفتاب شما را معین کند و عامل محافظت از خورشید است و تعیین می کند که چه مدت طول می کشد تا پوست شما بسوزد. معمولا استفاده از کرم ضد آفتاب با 30 spf یا بالا تر توصیه می شود.

چگونه ضد آفتاب ایمن برای بارداری انتخاب کنیم؟

به طور کلی ما دو نوع کرم ضد آفتاب داریم. ضد آفتاب های فیزیکی و شیمیایی. در ساختار ضد آفتاب های فیزیکی دوجز معدنی (اکسید تیتانیوم و اکسید روی ) به کار برده می شود. این مواد به عنوان مهم ترین جز ترکیبات در آن هستند. هنگامی که این ضد آفتاب روی پوست اعمال می شود. باعث منعکس کردن پرتو های فرا بنفش خورشید می شود در صورتی که ضد آفتاب های شیمیایی به دلیل ترکیبات موجود در آن مانند اکسی بنزون و آووبنزون موجب پراکنده کردن اشعه فرا بنفش می شود. با توجه به این نکات توصیه می شود از ضد آفتاب های حاوی مواد معدنی استفاده نمایید.

نکات مهم درباره ضد آفتاب در دوران بارداری

هیچ ضد آفتابی به طور کامل ضد آب نیست اما برخی از آنها در برابر آب وتعریق مقاوم هستند و ماندگاری بالایی دارند اما در صورت تعریق و خیس شدن می توانید ضد آفتاب خود را مجدد تمید کنید. از ضد آفتاب هایی استفاده کنید که پوشش یک دستی را روی پوست شما ایجاد کند. به طور کلی استفاده از ضد آفتاب هایی که قابلیت حفاظت از پوست شما را داشته باشند توصیه می شود.

 

بهترین کرم ضد آفتاب در دوران بارداری

 

بهترین ضد آفتاب ها در دوران بارداری

بهترین کرم ضد آفتاب در دوران بارداری، کرم ضد آفتاب باباریا محافظی مطمئن در برابر اشعه مضر خورشید می باشد, این برند تنوع بی نظیری دارد,مدل هایی  با خواص ضد لک و چروک یا ضد آب از جمله آن ها است. ضد آفتاب رنگی باباریا یکی دیگر از گزینه های خاص این برند می باشد که دارای ویتامین b3 است و به سلامت  بیشتر پوست کمک می کند. با استفاده از این محصول دیگر نگرانی برای پوست خود نخواهید داشت.

چه زمانی در دوران بارداری ضد آفتاب بزنیم ؟

پوست اولین سد دفاعی در برابر عوامل محیطی است, بنابرابن محافظت از آن امری ضروری است. این مسئله به سبک زندگی و فعالیت های روزمره شما بستگی دارد, بانوان باردار بهتر است به عنوان بخشی از برنامه صبحگاهی خود از ضد آفتاب استفاده نمایند. اگر بیشتر روز در معرض نور خورشید قرار دارید بهتر است کرم ضد آفتاب خود را هر چند ساعت یک بار تجدید کنید. حتی زمانی که در منزل هستید و کنار پنجره نشسته اید.

تاثیر اشعه ماورا بنفش بر بارداری

به طور کلی دریافت نور آفتاب برای تامین ویتامین d به خصوص در دوران بارداری ضروری است. اما قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید مضر است و باعث می شود زمینه را برای  بروز آسیب های اشعه ماورا بنفش فراهم نمایید.

همان طور که قبل گفتیم نور خورشید از دو نوع پرتو فرابنفش که قدرت نفوذ بالایی دارند تشکیل شده است . خطرات این معضل  برای خانم های باردار دو برابر می باشد چرا که همزمان سلامت مادر و جنین را تحت تاثیر قرار می دهد. بنابراین برای پیشگیری از این معضل سعی کنید در بازه زمانی 10 صبح تا 4 بعد از ظهر در خانه بمانید.

آیا استفاده از ضد افتاب در بارداری بی خطر است؟

بله . دوران بارداری پوست حساس می شود بنابراین استفاده از کرم ضد آفتاب می تواند از پوست در برابر اشعه های خورشید مراقبت می کند پس همان طور که گفتیم از ضد آفتاب هایی استفاده نمایید که مخصوص بانوان باردار می باشد.

 

بهترین کرم ضد آفتاب در دوران بارداری

 

همچنین بخوانید: قیمت محصولات برند باباریا

 

نتیجه گیری

در این مقاله بهترین کرم ضد آفتاب در دوران بارداری و نحوه استفاده از آن ها را برسی کردیم . دوران بارداری یکی از حساس ترین دوره ها است که در این دوران مادر باردار باید به خوبی از خود و جنین محافظت نماید. بنابراین بهتر است  که در انتخاب ضد آفتاب هوشمندانه رفتار کنند و برای دستیابی به اطلاعات کامل در مورد انتخاب کرم د آفتاب در دوران بارداری این مقاله را تا انتها مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *