در این مطلب با ما همراه باشید تا با اسکراب و کاربردهای آن بیشتر آشنا شوید. یکی از روش‌های پاک‌سازی پوست صورت و بدن استفاده از اسکراب است. این محصولات مانند کرم مرطوب کننده گریپ فروت نیتروژنا علاوه بر پاک‌سازی می‌توانند لایه‌بردار هم باشند و پوست شما را از سلول‌های مرده و پوسته‌های خشک شده پاک کنند.

 

همچنین بخوانید: خرید محصولات برند نیتروژنا

 

معرفی اسکراب و کاربردهای آن

در رابطه با اسکراب و کاربردهای آن می توان گفت اسکراب نوعی لایه‌برداری به حساب می‌آید؛ یعنی وسیله‌ای برای لایه‌برداری پوست، از بین بردن سلول‌های مرده و ناخالصی‌ها می باشد. به لطف شستشو پوست با اسکراب، ظاهر پوست بهبود یافته و سطح آن صاف می‌شود. روند میکروسیرکولاسیون بهبود می‌یابد و تجدید طبیعی اپیدرم تسریع می‌شود؛ یعنی اصطلاحاً پوست شروع به تنفس می‌کند.

استفاده از اسکراب نه تنها برای نوسازی پوست بدن و صورت به کار می‌رود؛ بلکه به مبارزه با موهای زیر پوستی و به اصطلاح سلولیت نیز کمک می‌کند. این محصول به لطف ذرات ساینده جامد موجود در ترکیب خود که پوست را ماساژ داده و منافذ را تمیز می‌کند لایه‌برداری انجام می‌دهد. این ذرات جامد کوچک قهوه، شکر، نمک، پوکه، هسته زردآلو له شده، دانه‌های گیاهی ساینده‌های طبیعی هستند. انواع مصنوعی نیز وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، گرانول‌های ساخته شده از مشتقات سلولز یکی از انواع پرطرفدار آن می باشد.

 لایه‌بردارها نیز بر اساس اندازه، سختی و شکل ذرات طبقه‌بندی می‌شوند. ذرات ظریف بسیار ریز برای صورت استفاده می‌شود و از ذرات بزرگ‌تر برای بدن استفاده می‌شود.

 

اسکراب و کاربردهای آن

 

چرا باید بدن خود را اسکراب کنید؟

استفاده از محصولات اورجینال کوزارکس و اسکراب‌های بدن به دلایل زیر توصیه می‌شوند:

مجاری غدد چربی و عرق تا سطح پوست گسترش می‌یابند. فرآیند ترشح به طور مداوم رخ می‌دهد و به ویژه در فصل گرما تشدید می‌شود. در طول روز، این ترشحات روی پوست باقی می‌ماند و باعث چسبندگی آن می‌شود و ذرات گردوغبار شروع به نشستن روی پوست می‌کنند.

هنگام استفاده از عطر، دئودورانت یا کرم، این اثر افزایش می‌یابد و لایه‌ای ایجاد می‌شود که اجازه نمی‌دهد سلول‌ها به طور طبیعی نفس بکشند و خود را تمیز کنند. ژل دوش یا صابون معمولی برخلاف اسکراب نمی‌تواند این آلودگی‌ها را به طور کامل از بین ببرد. اسکراب با دقت این لایه را جدا می‌کند و ذرات خاک و آثار تخلیه را از بین می‌برد. در این حالت منافذ پوست باز و تمیز می‌شوند. پس از استفاده از اسکراب شما احساس طراوت و سبکی می‌کنید.

به طور معمول، فرآیندهای بازسازی به طور مداوم در پوست رخ می‌دهد. سلول‌های اپیدرمی در لایه‌های زیرین آن تقسیم می‌شوند و به لایه‌های بالایی منتقل می‌شوند؛ یعنی جایی که پس از مدت زمان معینی می‌میرند. به این ترتیب خراش‌ها، ترک‌ها و ساییدگی‌ها بهبود می‌یابند و تجدید سلولی رخ می‌دهد.

با آلودگی شدید، رژیم غذایی نامناسب یا سبک زندگی کم تحرک، بازسازی ممکن است کند شود که به نوبه خود می‌تواند منجر به تشکیل ناهمواری، زخم و برخی لک‌های پوست شود. اسکراب به لایه‌برداری سلول‌های غیرضروری و بازیابی روند طبیعی تجدید کمک می‌کند. پوست در اثر اسکراب شدن صاف‌تر، نرم‌تر و یکنواخت‌تر می‌شود.

داشتن سلولیت روی پوست اصلاً خوشایند نیست؛ اما با اسکراب بدن می‌توانید خود را درمان کنید. به لطف ماساژ در حین شستشو و اجزای تخلیه لنفاوی موجود در اسکراب، بدن از شر ورم خلاص می‌شود. اسکراب با تحریک گردش خون و تخلیه لنفاوی، پوست را از مواد زائد و سموم آزاد می‌کند. که در نتیجه آن چربی زیر پوست جذب می‌شود و سطح آن صاف می‌شود. روش اسکراب به کاهش ظاهر سلولیت و بهبود گردش خون در مناطق مشکل‌دار کمک می‌کند و لحن ایجاد می‌کند. پوست در هنگام لمس ابریشمی و نرم می‌شود.

اسکراب‌ها ممکن است حاوی مواد مفیدی باشند که پوست را با ویتامین‌ها و مواد معدنی اشباع می‌کند. استحکام و قابلیت ارتجاعی آن را افزایش می‌دهد و در عین حال جوان نیز هستند. اسکراب بدن به تنفس پوست کمک می‌کند، آن را صاف‌تر می‌کند و سلول‌های غیرضروری مرده را از بین می‌برد. همچنین اسکراب پوست را برای استفاده از کرم‌ها، لوسیون‌ها و خمیرهای مرطوب‌کننده آماده می‌کند و ظرفیت رسانایی پوست را برای مواد مغذی به میزان زیادی افزایش می‌دهد.

چگونه از اسکراب به درستی استفاده کنیم؟

برای رسیدن به اثر اسکراب مطلوب باید از آن به درستی استفاده شود. دفعات بهینه استفاده از اسکراب یک بار در هفته است. زیرا این یک محصول اضافی مراقبت از پوست است و نمی‌توانید هر روز از آن استفاده کنید. هنگام مراقبت از پوست چرب، می‌توان از اسکراب بیشتر، حداکثر تا دو بار در هفته استفاده کرد. هدف از اسکراب تحریک و حمایت از روند بازسازی طبیعی پوست است.

چرخه تجدید سلول‌های پوست به طور متوسط ​​30 روز است. در طی یک ماه، سلول‌های پوست «پیر» می‌شوند، به سطح می‌آیند، می‌میرند و به طور طبیعی پوسته می‌شوند و به نسل بعدی سلول‌های تشکیل‌شده در زیر آنها اجازه می‌دهند همان مسیر را طی کنند. اگر پوست سوزش، التهاب، ترک و بریدگی داشته باشد، استفاده از اسکراب ممنوع است. لایه‌برداری پوست پس از برنزه کردن، آفتاب‌سوختگی و مراجعه به سولاریم منع مصرف دارد. پوست لطیف گردن و دکلته را فقط می‌توان با بافت‌های بسیار ظریف اسکراب کرد.

 

اسکراب و کاربردهای آن

 

چگونه اسکراب را اعمال کنیم؟

اسکراب را باید با حرکات ماساژ با فشار متوسط ​​روی بدن مرطوب بزنید و حرکت ماساژ را از محیط، نوک انگشتان پا و دست‌ها به سمت مرکز اعمال کنید. این یک اثر تخلیه لنفاوی اضافی ایجاد می‌کند، رکود مایع را از بین می‌برد و متابولیسم بافت را بهبود می‌بخشد. بیشترین توجه را باید به زانوها، آرنج‌ها و پاشنه پا و همچنین سایر نواحی بالقوه مشکل‌دار مانند پهلوها، باسن و ساعد معطوف کرد.

 

بخوانید: خرید محصولات گارنیر اصل

 

سخن پایانی

در این مطلب به اسکراب و کاربردهای آن اشاره شده است. اسکراب بدن و صورت اثر لایه‌برداری دارد و با اعمال آن به همراه ماساژ روی پوست بدن خود می‌توانید علاوه بر داشتن یک احساس خوب در هر حمام بدن و صورت خود را به شیوه‌ای مؤثر پاک‌سازی و لایه‌برداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *